tirsdag, januar 01, 2008

Helseføde for 2008

Bli sterk i Herren. Som en enkel, men effektiv metode til å bli sterk i Herren anbefaler jeg riktig kosthold.
Mange forventer at det kommer ”vekkelse og liv” fra andre. Men min hjelp kommer fra Herren. Derfor vil en litens stund med Jesus hver dag gjøre store mirakler. Kenneth E. Hagins bok, Helseføde, er et lite tips for den som ønsker vekst og forandring i det nye året. Les et kapittel hver morgen eller en annen tid på dagen, troen kommer av hørelsen.

Nedenfor følger ordet for idag:

januar 2008
Lytt til det jeg sier, min sønn, vend øret til og hør mine ord!
Slipp dem aldri ut av syne, bevar dem dypt i ditt hjerte!!
For de gir liv til den som finner dem, og helsebot for hele kroppen.
Ordspråene 4,20-22

I følge The New Strong`s Concordance of the Bible, betyr ordet ”helsebot” i vers 22 bokstavelig oversatt medisin. Med andre ord sier dette skriftstedet at ”…de gir liv til den som finner dem (Guds ord), og medisin for hele kroppen.”

Legg merke til at dette avsnittet begynner med ”lytt til det jeg sier, min sønn…” Hva betyr det å lytte til Guds ord? Det betyr å sette Guds Ord først. Så skal vi vende ørest til å høre Hans Ord. OG til slutt skal vi bevare dem dypt i hjertet! Det er altså tre ting vi blir fortalt at vi skal gjøre med Guds ord: (1) Lytt til det, eller sett det først: (2) vend øret til og (3) bevar det dypt i hjerte.

Hvorfor skal vi gjøre dette? Vers 22 sier: ”For de (Guds ord) gir liv til den som finner dem, og helsebot (medisin) for hele kroppen.” Jeg tror det! Guds Ord er medisin. Har Gud medisin? Ja! Hva er det? Det er Hans Ord! Hans Ord er medisin til hele kroppen. Det betyr at det hjelper mot mageproblemer, blodsykdommer og hele kroppen – lever, nyrer, hjerte, øyne, øre, nese, munn, og så videre!

BEKJENNELSE:
Jeg lytter til Guds Ord.
Jeg setter det først i livet mitt.
Jeg vender mine ører til det.
Jeg bevarer det dypt i hjertet mitt.
Guds Ord er medisin til hele kroppen min!


(Boken er utgitt av Agape Forlag AS)

4 kommentarer:

RUDIE sa...

Inneholdet i bekjennelsen er fin den. Men jeg tror det er bedre å meditere på ordene enn å bekjenne dem. Å bekjenne en masse betyr ikke at man gjør det man bekjenner. Det er først når ordet kommer ned i hjertet (den gode jord) som den vil bære frukt. Ellers kan det bli tomt hjernespinn!
Ønsker deg et godt nyttår!

My Corner sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jon Erik Kristiansen sa...

Vi ønsker alle at det skal bli frukt av ordet i våre liv.
Jeg tror det ene ikke behøver å være en motsetning til det andre.
Jeg trenger å høre ordet, lese ordet, studere ordet, bekjenne ordet, meditere på ordet og handle på ordet.
Gjør jeg det, da er jeg salig i min gjerning.
Ha et salig år!

My Corner sa...

Ja, bra og se det fra flere sider. Den første salmen i Salmenes bok taler om å grunne på ordet og resultatet det gir. Men Kenneth Hagins skrifter er en god veiveiser inn i ordet. Tenker spesielt på heftet "I HAM" som kom urt for mange år siden og har hjulpet utallige mennesker til frelsesvisshet.
Ønsker Et Godt Nytt år til Rudie og Jon tror på en oppbyggende meningsutveksling i det nye året!