torsdag, januar 31, 2008

DET GODE LIV!


Det gode liv! Hva er det?
Det er å være frelst. Det er å leve i en god menighet og oppleve et varm fellesskap.
Jesus sier til Peter: ”Fø mine lam, vokt mine får, fø mine får!” Det var dette oppdraget som Peter fikk. Og det er dette oppdraget alle pastorer har fått. Målet er å flytte oss inn i samle 23.
Oppdraget til hyrdene er også klargjort i Apostlenes gjerninger kap. 20 og vers 28: ”Så gi da akt på dere selv og hele hjorden, som Den Hellige Ånd har satt dere som tilsynsmenn for, for at dere skulle vokte Guds menighet, som han vant seg med sitt eget blod!”


For et godt liv i en god menighet betyr å ha kommet til hvilen. ”Herren er min hyrde, jeg skal ikke mangle noen ting. Han lar meg ligge i grønne enger, han leder meg til hvilens vann. Du dekker bord for meg like for mine fienders øyne!”

I menigheten er det Guds Ånd som regjerer. Utenfor er det djevelens ånd. I menigheten råder Guds kjærlighet, utenfor råder hatet. Dødsrikets porter er beseiret av Guds menighet. Djevelen peker på alt vi burde ha gjort og skulle ha vært. Hyrden leder hjelper oss og leder oss til de gode plassene. Den som er i Guds menighet er som det avvente barn på sin mors fang.

Den levende Guds menighet er verdens største under!

2 kommentarer:

Jon Erik Kristiansen sa...

Menigheten er sannhetens klippe og grunnvoll!
Meningheten er Kristi kropp, og har seirer over djevelen!
Vi skal innta landet!

Anonym sa...

Keep in mind that you will have to pay out your own monthly premiums frequently minus fail. If you are not able to pay for a month, your own plan can lapse and you will reduce the particular defense it offers. chwilówki w necie What exactly have you been waiting for? Begin saving nowadays. If you want to find out who has the lowest rates in your area click on one of the hyperlinks beneath to go to a good insurance assessment website which i individually make use of. Good luck! To obtain a free of charge quotation today click on this link: on-line