mandag, oktober 23, 2006

Ettertanke

Hør på Carl-Gustaf
For en tid tilbake var jeg med på en teamreise til Georgia. Vi fulgte med
Carl-Gustaf på en liten rundreise i landet. I byen Gori (hvor Stalin ble født) brøt det ut vekkelse og mange mennesker ble frelst. Det var et sterkt åndelig
gjennombrudd. Vi liker slike herlige rapporter. Men det som allerede har kommet frem i møtene i Zoe forteller at det er noe å gjøre her hjemme også. Dersom vi kan si at det pr. idag ikke er noen spesiell fremgang for evangeliet her i Østfold, da har jeg/vi et ansvar. De fleste av oss er ikke evangelister. Men vi kan alle ha en strøm av levende vann fra vårt indre. Åndens fylde er ingen premiering, det er bare frukten av tiden vi tar sammen med Jesus. Jeg tror mange ber mye, men samtidig føler de at de ikke ber nok! Jeg tror heller på valget; "Jesus, jeg vil være sammen med deg så mye som mulig"! Seieren ligger i vår tro, men når vi tror så ber vi. John Wesley sier omtrent slik; "Det synes for meg som om Gud ikke gjør noen ting på jorden før noen ber Ham om det!"
Om noen blir enige om å be for resten av møtene i Zoekirken med Carl-Gustav så kan det bli et nytt Gori. Hvem vil stå i tro sammen med meg for dette?
Se mine tidligere innlegg og tenk etter. Den som har øre han høre hva Ånden sier til menigheten.
Vær velsignet.

Ingen kommentarer: