fredag, september 02, 2016

Brev 3 fra Indre Trangvik - KrF og ekteskapet...

Jeg svelger ikke kameler for å få en pølsesnabb. Hele mitt voksne liv har jeg gitt KrF min stemme, når får de ikke lenger min klagesang engang. At folk velger livsstil og samlivsform er folks egen sak, det legger jeg meg ikke opp i. Men KrF har de siste årene til de grade endret kurs at jeg ikke lenger vil bidra til deres eksistens med min lille stemme. Jeg blir jo også forundret over at mennesker med et kristenavvikende livssyn og livsførsel går inn i et parti som bygger sin politikk ut i fra de kristne grunnverdier. Ekteskapet mellom mann og kvinne er én av disse verdiene.
Med litt ærlighet mener jeg at  burde KrF bytte navn, da kan det hende at min stemme fortsatt vil følge partiet. For meg ble det litt drøyt når jeg på TV fikk se Knut Arild Hareides "sprademarsj" i pridetoget - men som det sies, det er lov å vise farger(r), også for Hareide. Men da vil jeg også vise farge om jeg har noen farge da? Jeg vil ut av mitt skap og vise mine farger, min svart/hvit identitet. Jeg er så "moderne" (les gammeldags) at den eneste samlivsformen jeg tror på er samlivet mellom mann og kvinne. Lærer ikke endog naturen - sier bibelen...
Så de som sier de "går ut av skapet" går egentlig ut av ekteskapet. Derfor forblir jeg egentlig "i" skapet, men med åpne dører. 
Risikoen for forfølgelse blir etterhvert større og større for de som har den oppfatning at ekteskapet er eneste riktig samlivsform, for om jeg støter en homofil eller lesbisk med mitt syn så kan jeg jo bli strafferettslig forfulgt - om da noen mener vi trakasserer? Så da kan det jo hende at vi som tror på det gamle ekteskapet mellom og kvinne etterhvert blir en minoritetsgruppe som trenger beskyttelse ?
Fra skapningens begynnelse kan vi lese at Gud skapte mennesket til mann og kvinne. Dette er noe vi må fastholde når propagandaen for andre samlivsformer roper høyere og høyere. I denne saken har KrF fått halsbetennelse og stemmesvikt.
KrF er midt inne i en programprosess der et av stridsspørsmålene er et forslag fra programkomiteen om å ta vekk formuleringen om å «sikre ekteskapet mellom mann og kvinne en plass i lovverket»  kan det leses i Dagen. -
Videre kan bladet informere om at kommunikasjonssjef i partiet,  Mona Høvset også er lesbisk, og støttet partilederens pridemarsj tidligere i år.
Men vi lever, heldigvis, i et samfunn med ytringsfrihet. Men jeg merker meg at noen har større ytringsfrihet enn andre. Visse livssyn og samlivssyn kommer ofte på offisielle kanaler, mens andre blir tiet i hjel. Programskaper ansetter programskapere og etterhvert blir den "saklige" informasjonen ganske så ensidig.
Minner om den statskontrollerte informasjonen fra Pravda i gamle Sovjetunionen. Men jag skal ikke dvele ved ensidigheten TV og nyhetsmediene oppviser.
Men nøytrale er de ikke....
Før jeg avslutter dette innlegget så er ikke hensikten min å henge ut enkelte grupper i samfunnet. Det vil alltid være mennesker som lever livet på sin måte, det gjør jeg også. Gud elsker alle mennesker, derfor gav han sin eneste sønn for at hver den som tror på ham ikke skal gå fortapt, men dette blir bare tilgjengelig ved personlig omvendelse.
Da kan det hende at noen av oss må være avholdende - for å komme til himmelen...
Alle har syndet kan vi lese i Guds ord, dette inkluderer også undertegnede - også jeg måtte vende om.
Må jeg også vende om fra KrF?




Ingen kommentarer: