tirsdag, mai 01, 2007

VEKKELSESNYTT

Vekkelsen er alltid her (nær), og den er ikke til for å underholde kristne, men for at verden skal bli frelst. Vekkelsen kommer ikke i bølger. Heller ikke etter et gudommelig innfall. Gud er ALLTID der. Der er ikke alltid vi (jeg). Har hørt minst 1000 oppskrifter om hvordan vi får vekkelse, og mye av dette har mye for seg. Bra, men ikke tilstrekkelig. Mange har løpt seg ihjel etter vekkelsesgulroten. Kom bare til 99. Gud venter på deg!


"Jeg lette blandt dem (nordmennene) etter en mann
som ville mure opp en mur og stille seg i gapet for
mitt åsyn til vern for landet... " Esek.22;30A


Hvor er mannen, er det deg?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror du vil finne denne linken intr. derfor tillater jeg meg å sende den her. inge http://www.mensviventer.no/mvv34/paradigmeskifte.html

Anonym sa...

Har vært frelst noen år, og har fått med meg litt av hvert.
Tror "lettvindte løsninger" slik som å reise til Toronto, eller Pesi-cola ikke bare kan overføres via en koffert med vekkelsesluft.

Jeg tror at ærlighet, sannhet, tro, tilit, tilgivelse, bønn og tro, fostring er noen av nøkkel ordene.
Det har med en forandret karakter å gjøre.
Når det ønskes, kan vi begynne å forvente at Gud kommer med vekkelse.

Jon