mandag, april 30, 2007

Grunn til å være glad!

Det er mye å glede seg over.
Og når det ikke er noe å glede seg over, kan man gleder seg over å være frelst. For da blir man glad!
”Glede dere heller over at navnene deres er innskrevet i himmelen!”
Det er Jesus som sier dette, og for at du skal bli skikkelig glad kan du slå opp i Lukas 10;20 og lese selv!
Og for å øke gleden ennå mer kan du lese denne sangen;

SYNDEREGNINGEN

Det var en tid for meg,
Det i Guds bok sto ført
En gammel synderegning
Som ikke var oppgjort
Mitt navn sto skrevet der
Så synd av mange slag
Jeg gikk til Jesus Kristus med regningen en dag.

Refr.: :/: Ja, en dag :/:
Jeg hos Jesus Kristus ordnet denne sak
Han min regning fra meg tok,
Skrev betalt i himlens bok
Ja, min regning fikk jeg gjøre opp en dag.

Min gamle gjeld var stor og større gjeld jeg fikk,
Fordi jeg stadig syndet og med min gjeld jeg gikk.
Men som en synder jeg – ble hjelpeløs og svak
Den førte meg til Herren
Å gjøre opp en dag.

Når engang jeg skal frem for Kristi domstol stå,
Og han skal boken åpne – jeg skyldfri bort kan gå.
Og for jeg lyk`lig er og har Guds velbehag,
For jeg min synderegning
fikk gjøre opp en dag.


Når jeg i himmelen
Skal skyldfri stå en dag.
For kjærlighet og nåde
Jeg priser Gud med sang.
Jeg glemmer ei den bok
med synd og ubehag
Nå er den blitt fornyet - jeg
fikk gjøre opp en dag.

Ingen kommentarer: