tirsdag, april 24, 2007

Gi ikke opp!

Gi aldri opp

Ja, det var hovedtemaet i budskapet til Stefan Salmonsson i Zoekirken sist søndag.
Han vektla betydningen av å underlegge seg Gud og det han sier i sitt Ord.
Det var herlig å høre frisk trosforkynnelse igjen. Har savnet det. Om ingen andre behøver det, så er det i alle fall viktig for meg. Forkynnelse om å tro på Guds ord fra en som tror på Guds ord, det er fest det! Han kom inn på høvedsmannen i Matteus kap. 8 som virkelig forstod Jesu trosprinsipper. Underordning og autoritet. Når vi underordner oss Guds ord får det autoritet i våre liv (og situasjoner) og det blir hva Ordet sier når vi velger å tro det. For tro er egentlig et valg. Han sammenlignet også det å tro med å stille seg under vannstrålene i dusjen. Man blir ikke våt om man ikke kommer under vannstrålen. På samme måten med ordet…. (forstår du)
Har trosforkynnelsen blitt borte vekk? Jeg behøver den så sårt for min egen del. Muligens jeg er en av de få?



Jeg er hva Guds ord sier at jeg er!
Jeg har hva Guds ord sier at jeg har!
Og jeg kan gjøre hva Guds ord sier jeg kan gjøre!
Og alle Guds løfter de tilhører meg!

1 kommentar:

RC sa...

Tror neppe du er en av få som "trenger" trosforkynnelse. Troen kommer av forkynnelsen. Ergo: Vi trenger alle forkynnelsen som gir tro. :)