torsdag, mars 16, 2017

Levi Fragell - Brev 73

Fatter ikke at Human-Etisk Forbund ikke ekskluderer Levi Fragell? På en måte er jeg litt skadefro da, for med sine innspill mot de kristen i Norge så avslører han en fiendtlighet som ikke er HEF verdig. Han gjør HEF til latter, og hvem vil melde seg inn i et latterlig forbund. Fortsett Fragell - mange ler...
Som kristen må jeg akseptere at mange huser et annet livssyn enn det jeg har. Og da forventer jeg også at andre respekterer mitt syn og overbevisning.
Men Fragell motarbeider grunntanken i HEF som skriver dette om seg selv:
«Ved å bli medlem hos oss bidrar du til en sterkere stemme for et samfunn som har plass til alle, uavhengig av livssyn.»
Så får enhver tenke videre selv, men slik jeg tolker det så vredes Fragell på de kristne for å skjule egne personlige problemer.
Jeg har sett og opplevd mye gjennom livet så dette med Fragell kvalifiserer til en sjelesorgsamtale for ham....
Noen ganger er jeg på sporet, hva mener du?

Ingen kommentarer: