mandag, desember 10, 2007

KJEDELIG - IKKE LES











Kjedelige juletanker.



Ja, dette innlegget føyer seg vel inn i rekken av utallige, kjedelige juletanker man kan lese i denne førjulstid.
Men med min lille leserkrets så skader vel ikke dette rikets sikkerhet.
Jeg bare kom på disse tankene når jeg tittet på julekrybben hjemme i stua vår.
For det var ikke rom for dem i herberget, står det skrevet i Lukas evangeliet. Jeg var en gang et slikt herberge, hadde ikke plass for Jesus, bare mine egne dårlige interesser. Jeg var som syttenåringer flest, kanskje. Ville ha det moro, eller kult.
Var på diverse ”fester” og lo av ”morsomme” dirty vitser. Var som de andre. En dag slapp jeg Jesus inn i mitt herberge. For meg ble det en radikal forandring. Jesuslivet ble så bra, det ble som å bytte en tråsykkel med en Rolls Royce. Kom ikke med gamle skraggete tråsykler til meg nå. Jeg forakter ikke disse gamle trågjenstandene, vil bare ikke tilbake til det gamle. Jesus er mitt liv nå, min Rolls Royce, om det går an å si det sånn.
Som bibelen sier: ”Derfor, dersom noen er i Kristus, da er han en ny skapning, det gamle er borte – se alt er blitt nytt. Uforståelig for hjernen for det er met hjertet vi tror. Slipp Jesus inn og ha en forvandlet jul!!

1 kommentar:

RC sa...

Er ikke enig med deg! Det vil si, at dette var kjedelig. ;-)