lørdag, januar 21, 2017

Donald Trump - brev 47

Donald Trump, Amerikas nye president.
Om det blir som forventet eller ikke som forventet så er det det jeg forventer.
Det som forundrer meg er at så mange predikanter ser "gull og grønne skoger" i Trumps politikk. Det er greit å være troende, men jeg tror ikke på en man som jeg tror er troende til litt av hvert.
Om han holder det han lover får det konsekvenser for mange, men å holde det man lover har vel ingen politikere gjort tidligere heller - så hvorfor frykte?
Om han ikke holder det han lover får det også konsekvenser for halve Amerika - man kan gå konkurs når man satser alt på feil hest. Men ingen blir vel overrasket over brutte løfter fra politikernes munn. Vi glemmer heldigvis lett og manns minne sies å være ett år. Mannen som lovet vann i alle landets badebasseng styrer nå NATO. Og hvorfor gråte over spilt melk (les vann)?
Trump sa mye som var mindre pent, men der betyr jo ingen ting. For hvis det man sier ikke betyr no, hvorfor tror man på det som blir sagt?
I Will do Amerika Great Again sier Trump, den som lever får se sier jeg!
Så har jeg notert meg i min 7. sans noen personlige oppfatninger om den reelle verdenssituasjon slik jeg tror den er den 31/12 2017 når vi igjen ønsker hverandre Godt Nytt År. Men som jeg tidligere har skrevet: Det er vanskelig å spå, særlig om framtiden.


Ingen kommentarer: