søndag, september 27, 2009

Gullkorn



Et lite gullkorn. På min ustoppelige jakt etter årsak og virkning i kristelige sammenhenger fikk jeg et ”treff” på formiddagsgudstjenesten søndag 27. september. Servitøren av gullkornet var min pastor Jan Halvorsen som refererte et sitat av selveste John Wesley. Sistnevnte ble spurt om hvorfor han alltid greide å samle så mye folk? ”Jeg bare setter fyr på meg selv!”
Nå jakter jeg videre – hvordan gjør jeg det da?
Eller fra den meteriologiske fronten – alle snakker om været, men ingen gjør noe med det.
Men klart vi gjør noe med den åndelige værsituasjonen. Om vi ikke er apostler så fortsetter vi med det som står i Judas´brev vers 20 og 21;
Men dere, kjære: Oppbygg dere på deres høyhellige tro, be i Den Hellige Ånd, og holde dere slik i Guds kjærlighet, mens dere venter på vår Herre Jesu Kristi miskunn til evig liv..

Ingen kommentarer: