torsdag, august 07, 2008

7 steps to living at your full potential


Når jeg sitter i den endeløse køen på E6 fra Grålum til Sannesundbrua får jeg god tid til å lytte på Joel Osteen, det tar over en halv time. Jeg lyter også når jeg kjører til jobben og det tar bare et kvarter. Jeg blir ikke akkurat nedtrykt av dette. Han taler om å tro på Gud og tro på det potensiale som Gud har lagt ned i nettopp deg. Og det er ikke ”tenk posistvt” forkynnelse, det er en forkynnelse som er grunnlagt på Guds løfter. Denne pastoren har en utrolig evne til å overføre Guds tanker om oss til en virkelighet som fungerer i vår hverdag.
Du lurer kanskje på hva jeg lytter på, jo det er en lydbok på 5 CD skiver som heter Your Best Life Now. Gud flyttes inn i nuet. Men alle som stikker nesa litt fram blir kritisert.
Det blir Joel Osteen også. Han beskyldes for å ha en grunn teologi. Men er ikke tologiens endemål å føre mennesker inn i det livet Gud har tiltenkt hver enkelt?

Ingen kommentarer: