onsdag, april 09, 2008

Ikke sov i timen!



Stå opp for ekteskapet – kristenhet!

Fortidens unnlatelsessynder. Jeg ligger og sover, da blir jeg vekket av minsten som gråter. Å nei! Jeg drar dyna over hodet. Etter hvert stilner gråten, deilig. Da merker jeg at jeg ligger alene i dobbeltsenga. Mamma tok ansvar (som hun alltid pleier!).
Linda Austnes tok for en tid tilbake nasjonalt ansvar. Hun syntes nok er nok og skrev dette opp på en plakat. Dette fikk regjeringa til å skjelve og hun deltok i møter på ministerplan. Men hun gjorde bare, som en av bibelens kvinneskikkelser, det hun kunne.
Hennes ord har fremdeles tyngde og mulig er hun en av de ”tyngste” kristenlederne vi har i Norge i dag?
Nå er Linda fortvilet, fortvilet over norske kristenledere. De har det så travelt, mener hun, har ikke tid til å gå i tog!

Kampen denne gangen gjelder ekteskapsloven. Men kamp er anstrengende, det er viktigere med store rådslagninger.
Der er det wienerbrød og kaffe også, og i Oslo er det kaldt. Dessuten må ”virksomheten” planlegges skikkelig. Å reise er også anstrengende, tenk på alle konferansene som ”må” besøkes i sommer!
Men noen møter opp på stridens dag, noen ledere er modige. Takk og lov for alle som stiller seg opp i fylking for det norske folk, familie og ekteskap. Vi ber om et åndelig gjennombrudd denne kampdagen.

Linda Austnes, du er en ”Debora” for Norge i dag!

Det fantes ingen fører i Israel. Nei, ingen før jeg, Debora stod fram – før jeg stod fram, en mor i Israel. De valgte seg nye guder. Da var det strid ved portene. Ikke et skjold, heller ei et spyd blant førti tusen i Israel. Mitt hjerte sår for Israels høvdinger og for DE FRIVILLIGE SOM MØTER FRAM blant folket. Pris Herren! (Dom. 5;7-9)

Ingen kommentarer: