søndag, april 12, 2009

Når påsken var for folk flest...

Jesus døde… og stod opp igjen.
Dette med påsken kan jeg huske helt fra min tidligste barndom. Første påskedag pleide min mamma å synge Påskemorgen slukker sorger, slukker sorgen... Hun fortalte at da hun var lita jente gikk de omkring i nabolaget og sang denne sangen. Påsken betydde noe i de dagert…
Det er mange betraktninger om påsken i media og i kirker og bedehus. Jeg trodde også på Jesus og påsken under hele min oppvekst. Men for meg var det som det står skrevet: ”Ordet ble dem til ingen nytte fordi det ikke ved troen var smeltet sammen med dem som hørte det…” Jeg valgte å være ulydig, Jesus valgte lydighet.
Jeg visste alt, men stod utenfor. Man kan gå fortapt med en bibel i hendene. Dere ransaker skriftene og tror at dette gir evig liv, sa Jesus, men det er skriftene som vitner om meg. Påske betyr at forhenget er revnet og at det i Jesu blod er adgang like inn i helligdommen. Påske betyr at all verdens synd er sonet. Ellers betyr Påsken svært lite for de som velger å ikke velge Jesus. Men alle dem som tok imot Ham, dem gav Han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn.
God påske med Jesus i hjertet!

Ingen kommentarer: