mandag, mai 19, 2008

FLORIDA


SÅ DETTE MED BØNN IGJEN DA!

Sitter og ser på møtene i Lakeland, Florida – den såkalte ”The Florida Outpouring!”
Her er Todd Bentley en gudsmann som hvis tjeneste i disse dager har global innflytelse.

En fare for meg er at jeg blir en passiv TV titter og Todd Bentley min underholdningsartist. Men slik vil jeg ikke ha det. Jeg er, som jeg alltid har vært, interessert i det tilbakenforliggende årsaksforholdet til denne vekkelse og åndsutgytelse med de medfølgende tegn. Det som jeg alltid hørte om, men aldri så i min ungdomstid som kristen.

Jeg tror Todd Bentley formidler noe som han selv eller andre har bedt fram. Det vi nå kan se i Florida har ikke vært en impulshandling fra himmelen. Som alt i Guds skaperverk er det en årsak og virkning. Dutch Sheets skriver det så treffende i boken ”FORBØNN – mer enn bønn” dette; - I det firmaet som heter Guds rike jobber vi ikke i produksjonsavdelingen. Vi er opptatt med distribusjonen – og det er STOR forskjell. Han skaper – vi formidler.- Så langt Dutch Sheets. Med andre ord, det er som oftest distribusjonsapparatet som er problemet, ikke varene. Men dette forenkler jo også saken. Vi kan bare be – så begynner det å skje. Eller som John Wesley så treffene har sagt det; ”Det synes for meg som om Gud ikke gjør noe på jorden før noen har bedt Ham om det!”
Derfor…..

Ingen kommentarer: