fredag, juni 01, 2007

En liten utfordring


2 kommentarer:

Sandramandra sa...

En ting som slår meg, er at man egentlig ikke kan sette de strekene der de står. Tilsynelatende ser det jo ut til at den skrå streken treffer rett i midten der et kryss møter hverandre to ganger (5 og 8 fra venstre), men det er ganske umulig, siden 5 og 13 ikke blir et helt tall om man deler de på hverandre. Hadde man f. eks hatt at den vannrette streken var 15 og den loddrette 5, ville den skrå streken vært midt i et kryss for hver 3. rute (15/ 5 = 3). Jeg tror at dette "magiske hullet" som tilsynelatende bare kom dit faktisk kom dit fordi de to trekantene rett og slett har mindre areal! Hmm? Nå ble jeg litt forvirra over meg selv... :S
(jeg må innrømme at jeg har sett den før og lurt på det lenge, men det var først nå jeg tenkte at det var slik det kunne henge sammen... Men som sagt ble jeg brått forvirra over meg selv og er ikke helt sikker på hva jeg mente :P )

My Corner sa...

Man forenkler saken ved å fjerne fargene, det hele er jo et optisk bedrag (lureri)