fredag, februar 23, 2007

HAN BEGEISTRER MEG!

Gjennomsnittelig?


Er de fleste bedre enn gjennomsnittet? Man kan jo saktens spørre! De fleste bilfører tror dette ifølge en politimann fra sørlandet som kommenterte problemene vedr. snøfallet der de siste dagene. Jeg er så god til å kjører at JEG kjører meg ikke fast, hadde de fleste bilførerne ment som stod fast.
På den andre siden er det vel heller ikke bra å være som Flåklypafiguren Ludvig. ”Det blåser nordavind fra alle kanter; det er ”fali” det!”

Av natur er jeg ikke
spesielt modig, heller ikke særlig engstelig, men sånn ganske gjennomsnittelig. Den holdningen har også gjennomsyret mitt kristenliv. Men jeg har alltid vært trygg i Gud. Det var jeg fra dag én når jeg ble frelst. Jesus ble faktisk ”trykket” inn i mitt hjerte og jeg fikk varig mén av det. Som alle andre har jeg selvfølgelig hatt mine kamper og påkjenninger, men jeg har aldri tvilt på min frelse.

Loviskhet har vært langt borte fra meg, jeg ble jo frelst av nåde!
Jeg har heller aldri slitt med dette ”å lese mer eller å be mer”. Før hørte jeg ofte i såkalte vitnesbyrd – å venner, vi må være mer brennende, vi må be mer og lese mer. Når jeg lyttet til slike ytringer tenkte jeg i mitt stille sinn; ”så gjør det da vel!”

Jeg er dypt tilfredsstilt som kristen, men har samtidig en dyp Gudslengsel. Og dette lyder muligens paradoksalt, men jeg tenker på sangen; ”Jag vill ha mycket, mycket mer, utav den ström som himlen ger…!”
Slik jeg er og har det kan vel best formuleres i et vers vi ofte sang på Borg Kristne Senter;
”Jeg er lykkelig med Jesus, Han begeistrer meg….!”
Det jeg gleder meg til er å bli oppslukt av himmelen.

O, skjønne hvilested ved Jesu hjerte. Når jeg har Deg har jeg ikke lyst til noe annet på jorden!

Det gjennomsnittelige kristenliv består i å være dypt tilfredsstilt i Jesus!

3 kommentarer:

Benedictus sa...

"Jeg er lykkelig med Jesus" er en fin sang!

Anonym sa...

Noen mennesker er så opptatt av å ikke være loviske, så det kan tro at de har gjort så utrolig mye for Gud, de har vunnet så utrolig mange mennesker, bedt så mye, lest så mye i Bibelen og velsignet så mange mennesker.... De har rett og slett vært for brennende.....
Jon

RC sa...

Godt sagt, Johan. Måtte alle kristne få den samme vissheten og tryggheten i sin tro!