tirsdag, juni 24, 2008

JESU BLOD



Jesu blod taler til meg.

Det forsikrer meg om at min synd er betalt.
Men blodet renser også. Det renser meg fra alt det urene jeg har pådratt meg og gjør meg skikket til å komme inn i himmelens renhet. Jesu blod gir meg også frimodighet og trygghet når jeg går fram til nådens trone. Der kan jeg stå foran min Gud og vite at jeg er velkommen.
Bare av den enkle grunn at Jesus ble til synd for meg.
Banalt kan du si, ja, det kan virke sånn. Men finnes det noen alternativer? Derfor elsker jeg å dvele ved sannheten om Jesu blod. Blodet blir jo også temaet for lovsangen i himmelen. Bare den som vet at han har vært en stor synder og vet at han er tilgitt på grunn av Jesu blod kan virkelig glede seg over denne sannheten. For andre kan det muligens dette med blodet bli en religiøs floksel. Det er bare noe man synger og taler om uten å kjenne den dype takknemligheten til Ham som i smerte gav sitt blod.
Kanskje vi burde glede oss like mye over Jesus blod som djevelen frykter det? Bibelen sier at vi seiret over ham i kraft av Jesu blod og de ord vi vitner. Når vi taler om blodet, takker for blodet og synger om blodet, da forkynner vi for djevelen at han er beseiret og han flykter fra oss. Jesu blod er en av de kraftigste virkemidler vi har i vår åndelige kamp.
Vi må huske på at de som seirer, de seirer i kraft av Lammets blod.

Gud være lovet, min sjel er frelst.
I kraft av blodet, ja blodet.
Nu kan du byde meg hva som helst.
Jeg velger blodet. Min sorte drakt er blitt snehvit skrud
og jeg står hellig og ren for Gud.
I kraft av blodet….

Jeg gleder meg over Jesu blod!!!!
Halleluja!

Ingen kommentarer: