onsdag, juni 04, 2008

Dette lurer jeg fælt på?

Forundret?

Og jeg som trodde at Todd Bently hadde tatovert seg i sin ”slemme” (ufrelste) periode av livet. Så feil kan man ta! Jeg og madamen fikk ”hakeslepp” da vi så en videosnutt fra Todd Bentlys tidligere predikantliv. Da hadde han rene babyhuden.
Og så har jeg blitt nysgjerrig, hva er den bakenforliggende grunnen til hans tatoveringer?

Hva om Benny Hinn eller din egen pastor en vakker dag hadde dukket opp med ”blue look?”

Det er andre som også i en årrekke kan fremvise plenty av mirakler, for eksempel Carl Gustaf Severin. Forskjellen er at han ikke er tildelt så mye tid på GOD TV. Men han er frisk og sunn i huden.
Det er virkelig bra med helbredelser og mirakler i Jesu navn, men å blande inn mirakler som en frukt blir feil. Frukt er den Jesuslikhet til ånd, sjel og legeme som vokser fram gjennom et liv i nært fellesskap med Jesus. Jeg tror for eksempel ikke at piercing er en sådan frukt.


http://www.youtube.com/watch?v=gSTGiZQyKnQ&feature=related

8 kommentarer:

Arvid sa...

Jeg synes heller ikke at piercing eller tatovering er pent. Tvert imot. Men kanskje ikke Gud bryr seg så mye om det som vi kanskje tror?

Anonym sa...

Om det er Gud som står bak vekkelsen, virker det ikke som om han har noen problemer med tattoveringene... Man kan ikke skille salvelsen, gaver etv fra Gud. Det er ikke "selvstendige" krefter som virker. Om Gud er for - ja da er det vel bare å henge seg på.

Dag sa...

Gal 5:19: Det er klart hva som kommer fra vårt kjøtt og blod: hor, umoral, utskeielser, avgudsdyrkelse, trolldom, fiendskap, strid, sjalusi, sinne, selvhevdelse, stridigheter, splittelser, misunnelse, fyll, festing og mer av samme slag. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: De som driver med slikt, skal ikke arve Guds rike. Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, ydmykhet og selvbeherskelse. Slike ting rammes ikke av loven!

For min egen del synes jeg Benny Hinns jetfly og luksuriøse stil er vel så mye å reagere på som tatoveringer og piercings. Paulus nevner hverken det ene eller det andre her. Dessuten, som en av de rikeste 1% menneskene på hele jorden skal jeg nok la være å klage på de få som er enda rikere.

Det viktige her er vel om de forkynner Guds ord, eller?

My Corner sa...

Bortsett fra at jeg ikke synes taovering er pent så er det egentlig greit nok for meg. Lurer fremdeles på hvorfor en voksen, moden predikant tatoverer seg?
Men det får jeg vel aldri svar på!

Jon Erik Kristiansen sa...

Når jeg ser på Todd Bentley, ser jeg mirakler, tegn og under. Jeg ser en mann som formidler Guds kraft og flyter i en salvelse som bryter mange åk.
Jeg ser også hans tatoveringer, hans percing, hans skjegg, hans litt store mage og risting på hodet.Det siste avsnittet legger jeg ikke så mye vekt på som det første.

En kommentar over her trekker inn Jetflyet til Benny Hinn. jeg vil tippe at det er mer frastøtende for ikke kristne enn de overtatoerte armene og halsen til Todd.

Er ikke fasinert av tatoveringer, men av miraklene og Guds kraft, av Jesus min frelser.

My Corner sa...

Ikke fasinert av tatoveringene jeg heller, men jeg har vel litt "Raymon" i meg, jæ bare lurær jæ...
Vi finner nok mange originaler i Guds arme opp gjennom tidene...

Anonym sa...

Synes det er rart at det er tatoveringer og piercinger som kommer i fokus her. DagenMagazinet skriver at Bentley ved en rekke anledninger har fortalt om at han kommuniserer med engler, og særlig framhever en kvinnelig engel ved navn Emma. Er dette en bagatell?
Svekker ikke slikt troverdigheten?
Dessuten: Dette har ingen ting med dingling i taklamper å gjøre.
Ole

My Corner sa...

Piercing/tatto er ikke i fokus, det er bare en liten detalj i en stor helhet. Har ikke lest Dagen/Magazinet så nøye at jeg har sette dette med engelene.
Jesus fremhever dette at engler er kjønnsløse i forbindelse med kvinnen og de syv ektemenn. Så om engelen Emma er kvinnelig må det være en annen engel enn de Jesus taler om. Vi følger med, prøver alt og holder fast på det gode!!!!