onsdag, mars 28, 2007

Jesus kommer igjen

Om å være rede

Når man leser vekkelseslitteratur legger man ofte merke til hvordan Jesu snare gjenkomst ble betonet. Åpenbaringer, sanger og taler dreide seg ofte om dette temaet. Det dype alvoret og den store gleden gikk hånd i hånd. Se brudgommen kommer, gå Ham i møte!
Men signaler om Jesu snare gjenkomst skaper også nervøsitet i kristne rekker, ikke bare glede. Kan huske at Sion´s lokale på Sellebakk var smekk fullt en onsdag under seksdagerskrigen i 1967. Men Jesus kom ikke da og neste onsdag var det ikke fullt så mange i lokalet. Puh! Merkelig. Må jeg virkelig være mer rede for Jesus gjenkomst enn det å være rede for en brå død? Må jeg være ekstra renset for å bli med når Jesus kommer?
Jeg tror på barnekårets Ånd. Ånden vitner med min ånd at jeg er et Guds barn, takk og lov for det.


”Mine kjære, nå er vi Guds barn,
og det er ennå ikke åpenbaret hva vi skal bli!
Vi vet at når han åpenbares, da skal vi bli ham like,
for vi skal se ham som han er.
Og hver den som har dette håp til ham,
renser seg selv,
likesom Han er ren”.
(1.Joh.3;2-3)

Ingen kommentarer: