mandag, mars 12, 2018

Fake news is forbidden!


Å gå ut over det som skrevet står…

En oppfatning blir ikke bibelsk sannhet om man skriver det ned og blander det med bibelvers. Har faktisk lest en del bøker av menn og kvinner med integritet og anerkjennelse av Guds menighet. Det er trygg lesing. Har også lest spektakulære «kristen» bøker av forfattere med selvutnevnte titler. Bare et eksempel fra en bok jeg har lest der forfatteren skriver; «Etter at jeg hadde mottatt det apostoliske kallet, fikk jeg tildelt forskjellige engler, og jeg var klar over det. Englene kjente min skjebne. De kjente til den før jeg gjorde det….» (for meg lukter det litt Märtha Louise her, men det hender jo også at jeg tar feil selvfølgelig)

Men av og til når jeg leser ringer varselklokka ganske fort. Men som Ulf Ekman sa for ganske mange år siden – skulle det dukke opp nye «sannheter» som ingen har hørt om tidligere, sky det som pesten…

Vel, vel, lengre har jeg ikke kommet, jeg har nok med det jeg allerede mener, det jeg forstår eller fatter. Jeg er ikke åpen for verken gamle eller nye åpenbaringer. Vil heller stride for den tro som én gang er overgitt de hellige. Fake news is forbidden!

Men bibelen sier at vi sammen med ALLE de hellige skal fatte hva bredde og lengde og dybde og høyde det er…

Ingen kommentarer: