søndag, desember 18, 2022

Messi

Messi er ikke Messias, likevel - unnet ham seieren i dag!

Når likeverdige topp-idrettsmenn møtes er det likevel forskjell på seiersfjeset og taperfjeset, naturlig nok.

Og jeg kan ikke dy meg etter en neglebitende kamp…


Tenker på den kristnes kamp og seier, vi seirer til slutt, men vi kan også seire hele tiden gjennom livets kamper.


«Men i alt dette vinner vi mer enn seier ved ham som elsket oss.»

‭‭Romerne‬ ‭8‬:‭37‬.

Men i verset foran står det om en kamp der man gir sine liv…


Og som sagt, den seirende menighets uttrykksform er glede!

1 kommentar:

hjemveien sa...

Fint å komme til bloggen din i dag for første gang.
(Google førte meg hit, fordi jeg leita etter noe i egen blogg).
Hvis du vil kan du lese om en "nær Gud opplevelse" en morgen som var svært tung for meg. Her: https://hjemveien.blogspot.com/2015/05/tilgitt-igjen.html
Ha en velsignet god helg, med de rundt deg.