tirsdag, april 10, 2018

Poletten

For 65 år siden hendte det noe bra, jeg fikk Jesus som Herre. Det har vært en fin og interresant reise. Har hørt mye av mange, men jeg vet egentlig ikke hvor mye som har sivet inn. Med tiden burde dere alle vært lærere sier bibelen, men det rekker ikke bare å vite - kunnskap skal synes i praktisk liv.
Neida, jeg er ikke deprimert, desillusjonert, frustrert, skuffet eller oppgitt. Jeg gleder meg veldig over gode nyheter fra fjern og nær. Vekkelsen og åndsutgytelsen på Livets Ord gleder meg veldig.
    Men jeg er egentlig en tribunesliter, sett på de "rette kampene" og heiet på de "rette lagene".
     I dag datt poletten ned, jeg fikk et ord - det viste meg mye - etter 56 år...
Jeg har vært opptatt med mange ting, unntatt dette ene:
«Men dere skal få kraft idet Den Hellige Ånd kommer over dere. Og dere skal være mine vitner både i Jerusalem og i hele Judea og Samaria og like til jordens ende.»
‭‭Apostlenes gjerninger‬ ‭1:8‬ ‭
«En av dagene mens han lærte, satt det noen fariseere og skriftlærde der. De var kommet fra hver by i Galilea og Judea og Jerusalem. Og Herrens kraft var hos ham til å helbrede.»
‭‭Lukas‬ ‭5:17‬ ‭
Om Jesus var i behov av Herrens kraft er mitt behov mye større...
Er ikke alt om tro, gjerninger og oppfylte løfter i Bibelen basert på et liv i Åndens fylde?

Ingen kommentarer: