torsdag, mars 01, 2012

Takknemlighet

Har hatt to fine år i Filadelfiakirken i Sarpsborg. Ble vel mottatt av Anne-Jorid, lederskapet og senere av David som hadde vært i Afrika. I denne tiden har jeg fått være med på menighetens bønnearbeide og ikke minst ”I Guds Nærhet” på tirsdagene. Uforglemmelige møter! Men veien går videre. Remi flyttet til Sarpsborg og startet menigheten Troens Ord og kveldsbibelskolen. I sistnevnte har jeg fått være med å administrere. I starten var vi godt over 150 elever. Samtidig med dette har jeg fått være med å undervise og også lede bønnen i Filadelfiakirken diverse tirsdager.
Men hvor skal jeg satse? Etter lengre tid i tenke- og bønneboksen kom jeg til denne slutningen at det riktige for meg blir Troens Ord. Har pratet med pastor David om dette og han forstod min beslutning.
Men jeg må innrømme det var noe smertefullt. Ikke bare på grunn av de venner jeg har fått, men også på grunn av det åndelige fellesskapet. Noe slikt er ikke menneskeskapt. Så jeg er veldig takknemlig for disse to årene. Tror faktisk våre menigheter kan få et intimt og godt samarbeide i framtiden.
Nå er jeg veldig glad for min beslutning, samtidig føler at det gjør litt vondt dypt der inne.
Ønsker bare framgang og velsignelse for alle Guds menigheter i Sarpsborg!!!!

Ingen kommentarer: