onsdag, juli 08, 2009

Fordøm de fordømte!

Derfor er det utrolig at det kommer så mye fordømmelse fra Jesu etterfølgere. Hans fokus var IKKE å dømme, men å frelse!
Dette merkelige utsagnet kommer fra en av våre mer profilerte norske kristenledere i disse dager. For det første så tror jeg han rett og slett ikke har rett og for det andre så gjør han det mot andre som han beskylder andre for å gjøre. Hvis ”varene” denne predikanten leverer er så bra så er det helt unødvendig med ”motannonsering”!
Om det jeg gjør er bra så behøver jeg ikke gå ut å fortelle at det er så bra at jeg er bra og alle de andre er ikke så bra som meg! Folk kan faktisk tenke sjøl. Du som dømmer andre…
Jeg er glad fordi Jesus har satt meg fri. Om jeg opplever at andre lever under fordømmelse vil jeg gråte over dem – ikke peke finger.
Ha en fortsatt god sommer med Jesus!

Ingen kommentarer: